Geef uw bedrijf een gezicht

Picture of Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
Vertrouwen is cruciaal bij een aankoop. Uw klant wil er zeker van zijn dat hij zakendoet met een eerlijke, bereikbare en betrouwbare verkoper. Pas als het klikt, zet hij de stap. Toon daarom uw gezicht – létterlijk. Zo valt uw klant gemakkelijker voor uw charmes.

Maak uw merk menselijk

Leer ik een interessant bedrijf kennen, dan kijk ik áltijd even op de over-ons-pagina. Wie zijn ze en wat doen ze? Ik koop nu eenmaal liever van mensen die ik sympathiek vind en vertrouw. Heb ik een vraag of loopt er iets mis? Dan weet ik ook bij wie ik terechtkan. Stel uw klant daarom gerust en toon welke mensen er achter uw bedrijf zitten.

Verzorg uw smoelenboek

Foto’s zijn aandachtstrekkers – tenminste als u ze strategisch selecteert én plaatst. Kies scherpe en kleurrijke foto’s die een link hebben met uw product of dienst. Toon lachende en vriendelijke gezichten. En stuur de blik van uw lezer naar het juiste punt – een actieknop of belangrijke boodschap – door de persoon op de foto in die richting te laten kijken.

Uw bio: professioneel met een persoonlijke toets

Een sterke over-ons-pagina doet twee dingen. 1. De pagina zet uw troeven nog een keertje in de verf vanuit het standpunt van uw lezer. 2. De tekst vertelt wie u bent. Het is géén stijve opsomming van uw diploma’s en carrièrewendingen. Wél een persoonlijk verhaal. Vertel dus gerust iets over uw kinderen en hobby’s of vermeld een grappige anekdote. Laat de mens zien achter uw merk en werk, en geef uw bedrijf op die manier karakter.

Vermeld uw directe contactgegevens

“Hebt u een vraag? Mail dan naar info@…”. Een klassieker op elke website, maar helaas weinig aanstekelijk. Want bij wie komt uw vraag dan terecht en wanneer ontvangt u een reactie? Vermeld bij elke foto het rechtstreekse telefoonnummer en e-mailadres. Ja, óók bij de algemeen directeur. Want bereikbaarheid en toegankelijkheid scheppen vertrouwen. Zo hebt u bij uw klant een streepje voor.

Hoe pakten wij onze over-ons-pagina aan? Zo.

Delen mag