Geschreven door Joke

Direct mail

“Een direct mail of verkoopbrief sturen? Dat is niet meer van deze tijd.” Vindt u dat ook? Dan moeten we u teleurstellen. Want zo’n ‘ouderwetse’ verkoopbrief is de perfecte aanvulling op uw e-mailings, website en andere onlinecommunicatie. 

Val op met een envelop

Waarom? Dankzij die envelop met postzegel in de brievenbus van uw doelpubliek onderscheidt u zich in deze digitale tijden van uw concurrentie. U valt op. En het is een pak persoonlijker dan uw e-mail die in de inbox van uw klanten tussen die tientallen andere mails om aandacht staat te schreeuwen.

Vertel uw doelgroep een verhaal

Schrijven? Dat is praten met papier ertussen. Een waarheid als een koe. Zeker wanneer het om een direct mail of verkoopbrief gaat. U vertelt uw klant of potentiële klant een verhaal. Niet met woorden in uw winkel, toonzaal of meeting, maar met papier. En een verhaal, dat blijft plakken. En verkoopt. Zeker wanneer u het door ons laat schrijven. Want wij weten wat het beste werkt: een eenvoudig, onverwacht, concreet en geloofwaardig verhaal met emotie.

Durf problemen aan te pakken

Zet u uw product, dienst of oplossing centraal in uw direct mail, zoals bijna alle bedrijven ? Dat werkt niet. Zorg dat uw doelgroep zich herkent in uw brief. Hoe u dat het beste doet? Begin met een probleem dat typisch is voor uw doelgroep. U hebt meteen hun aandacht. Want het is – we zeiden het al – o zo herkenbaar. Som daarna de gevolgen van het probleem op. Zo raakt u hen recht in het hart. En sluit af met de oplossing voor hun probleem: uw product of dienst en de voordelen ervan. Succes gegarandeerd.

Spreek de taal van uw doelgroep

Nog een keer: schrijven is praten. Schrijf dus zoals u praat. Met korte, actieve zinnen en woorden die u ook tegen uw partner, ouders of vrienden zou zeggen. En blijf uw doelpubliek trouw. Zijn dat consumenten? Dan kiepert u alle jargon meteen overboord. Zijn dat zakenmensen? Gebruik dan gerust het jargon dat ze kennen. Daarmee wint u hun vertrouwen. 

Giet alles in een scanbare bladspiegel

Nog een belangrijke: uw verhaal en uw aanbod moeten in enkele seconden duidelijk zijn. Want uw lezer scant eerst naar voordelen en beslist dan pas of hij uw brief leest of weggooit. Hoe wij uw doelgroep de kern van uw boodschap in enkele seconden duidelijk maken? Met een persoonlijke aanspreking, tussenkoppen, onderlijnde woorden, een overtuigende call to action en een PS die de aandacht trekt. 

Gewonnen voor een direct mail? Bel of mail ons voor een vrijblijvend voorstel.