Geschreven door Joke

Jaarverslag 2015 voor De Persgroep

Voor De Persgroep stond 2015 in het teken van de digitale transformatie, en de overnames van Mecom en vier magazinetitels van Sanoma. Uwtekst.be ging op de koffie bij bestuurders, lezers, kijkers en luisteraars. En schreef het merendeel van het jaarverslag in opdracht van communicatiebureau Comfi. 

Copywriting: creatief, bescheiden en to the point

Creatief en gepeperd, ter zake en zónder pretentie. Dat lazen we in de briefing van De Persgroep. Zo gezegd, zo gedaan. De copywriters van uwtekst.be zorgden voor vlot leesbare en overtuigende teksten, met een snuifje zakelijkheid. We gooiden jargon overboord. En brachten de schwung erin met korte zinnen en veel ritme.

Jaarverslag: fans aan het woord

Is een jaarverslag een verplicht nummer dat bol staat van cijfers? Dat hoeft helemaal niet! Met een leuke invalshoek en vlotte taal maakt u uw lezer nieuwsgierig. Daarom lieten we onder anderen elf lezers, luisteraars en kijkers aan het woord, uit België en Nederland. En vroegen we naar hun favoriete programma's en grappige anekdotes. 

Terugblik én vooruitblik 

Een jaarverslag zet niet alleen de realisaties van het voorbije jaar op een rij. Het blikt ook vooruit op de toekomst. Daarom vroegen we aan iedere bestuurder waarvan zij – professioneel weliswaar – droomden in 2016. Zij waren unaniem: de toekomst van De Persgroep is digitaal!

Check het jaarverslag 2015 van De Persgroep op http://depersgroep.annualreport.be/nl/