Geschreven door Joke

Publireportage

Het vertrouwen van uw klanten en potentiële klanten?  Dat wint u met een verhaal over uw bedrijf, product of dienst. Niet met een harde advertentie of promotiecampagne. De beste manier om dat vertrouwen te winnen: een publireportage of advertorial. Want wat is geloofwaardiger dan een redactioneel artikel in een krant, tijdschrift of vakblad? U verpakt uw boodschap in een journalistiek jasje en trekt zo de lezer over de streep.

Publireportage: recht in de roos

Het grote voordeel van een publireportage? De krant, het tijdschrift of het vakblad waarin ze verschijnt, richt zich op een specifiek publiek. Jongeren, vrouwen, uw professionele klanten … U kiest het blad dat gelezen wordt door uw klanten en stemt uw reportage en boodschap daarop af. Met argumenten waarin die doelgroep zich herkent. Bull’s eye!

Benut het volle potentieel van uw publireportage

Nog een voordeel van een publireportage? U bedelt niet om aandacht met een opvallende slogan en grote afbeelding. U hebt de tijd en de ruimte om uw verhaal te vertellen. Met alle argumenten en voordelen die uw doelgroep over de streep trekken. Let wel: verlies u niet in reclamepraatjes of té veel details. Blijf bij de zaak. Eén A4 volstaat.

Kruip in de huid van een journalist

Uw publireportage verschijnt in een krant, tijdschrift of magazine. En moet dus aan enkele journalistieke regels voldoen:

  • Blijf objectief.
  • Hang met feiten nieuwswaarde aan uw verhaal.
  • Schrijf alsof u een persbericht schrijft: het belangrijkste bovenaan, het minst belangrijke onderaan.
  • Gebruik quotes: ze brengen uw publireportage tot leven en maken ze geloofwaardiger.
  • Wees concreet: cijfers, voorbeelden, nuttige info.

Trek uw doelgroep ook écht over de streep

Uw publireportage blijft een advertentie, maar dan vermomd als redactioneel artikel. Met als bedoeling: klanten aantrekken. Sluit uw reportage dus af met een duidelijke call to action. Laat de lezer bellen, mailen of naar uw website surfen.

Voorbeelden? We schrijven publireportages voor STERCK Magazine.

Hebt u geen kaas gegeten van een publireportage? Joke, Tom en Koen wel. Vraag uw vrijblijvende offerte.