Geschreven door Joke

White paper schrijven voor Wolters Kluwer

Ondernemers op een laagdrempelige manier op weg helpen naar e-facturatie. Die opdracht kreeg copywriter Joke van Wolters Kluwer. Dus schreef ze een white paper over het wat, waarom en hoe van elektronisch factureren. Tot grote tevredenheid van Isabelle Thienpont, Head of Marketing & Product Management. 

White paper focust op voordelen van e-facturatie

Isabelle: “E-facturatie wint aan belang. Zeker nu de meeste overheden al elektronische facturen verwachten van hun leveranciers, zullen de bedrijven snel volgen. De overschakeling is dus voor veel kmo's een voorwaarde om hun dagelijkse activiteiten voort te zetten. Elektronische facturen zijn ook veel voordeliger: ze zijn goedkoper, correcter en minder tijdrovend. Daarom klopten we bij de copywriters van uwtekst.be aan voor een white paper over e-facturatie. De white paper legt uit wat e-facturatie is, geeft vijf redenen om over te schakelen en vertelt u hoe dat stap voor stap kan. 

White paper: laagdrempelig en ter zake

“Voor veel kmo's is elektronische facturatie nog een ver-van-mijn-bedshow. Daarom wil Wolters Kluwer zijn klanten en bezoekers zo goed mogelijk informeren over nieuwe manieren om hun documenten efficiënter af te handelen. En leveren we de boekhoud- en ERP-pakketten die daaraan tegemoetkomen. We wilden een laagdrempelige introductie die zowel informatief als educatief is. En dat is precies wat we van uwtekst.be kregen: de inhoud is to the point en afgestemd op onze doelgroep. Al verliep het proces niet helemaal van een leien dakje door de intussen wijzigende wetgeving. Daardoor moesten we de inhoud regelmatig aanpassen. Copywriter Joke paste het telkens meteen aan. We zijn heel gelukkig met het eindresultaat!”

Bekijk de white paper 'Win tijd en geld met e-facturatie' van Wolters Kluwer.