Just do it. Want u bent waard. I’m lovin’ it. Flitste er bij minstens een van deze slagzinnen meteen een merknaam door uw hoofd? Dan kent u de kracht van de slogan.
Een slogan is een slagzin die blijft hangen, en meteen vertelt waar een merk of product voor staat. Wilt u een echte oorwurm creëren, zoals hierboven? Dan gaat u beter niet over één nacht ijs bij het bedenken van uw slogan.
De voorbeelden uit de eerste alinea zijn technisch gezien baselines. En zo zijn er nog benamingen in sloganland. Denk maar aan slagzin, tagline en pay-off. Allemaal één pot nat? Niet helemaal:
Wilt u een knaller van een slagzin of baseline bedenken voor uw merk of product?
Laat u dan leiden door de 3 onderstaande tips:
Raakt u er niet uit? Vertrouw het bedenken van uw slogan of baseline dan toe aan de woordkunstenaar bij uitstek: uw copywriter. Uw tekstschrijver bekijkt uw bedrijf of product van een afstand, en haalt er feilloos die sterktes uit die het hart van uw klant sneller doen slaan.
Joke: 0486 93 32 44
Tom: 0496 78 52 33
Hallo@uwtekst.be
uwtekst.be
Karel Vanthillostraat 38
2920 Kalmthout
hallo@uwtekst.be
Het communicatiebureau
BE 0507.728.088