Contentmarketing

Content die converteert

Met contentmarketing en inbound marketing trekt u klanten aan door hen de juiste content aan te bieden op het juiste moment. U reikt bijvoorbeeld een oplossing aan voor een probleem in een white paper of geeft een antwoord op een vraag in de vorm van een blog. Zo profileert u zich als expert en is de eerste stap naar contact of verkoop gezet.

  • Deel nuttige knowhow via blogs, e-books en white papers.
  • Krijg van uw copywriter toegankelijke en boeiende content.
  • Begeleid uw lezers met contentmarketing van klikken tot kopen.

Inspireren en informeren via content

Bij reclame of commerciële content pusht u reclameboodschappen in de vorm van een advertentie of folder naar uw doelgroepen. Contentmarketing pakt het anders aan: u zorgt dat mensen uw content vinden op het moment dat ze het nodig hebben. Zoals een handig stappenplan, tips om een keuze te maken voor het juiste product, een vergelijking tussen 2 producten of diensten. Want als mensen iets zoeken, begint de zoektocht meestal online. Komt u telkens in de Google-resultaten tevoorschijn? Dan verstevigt u uw imago als expert en zit u in het geheugen van de mensen.

Kennis delen met blogs, een white paper, magazines, testimonials en e-books

Contentmarketing gaat over kennis delen. Een white paper die vertelt hoe een organisatie de nieuwe wetgeving toepast. Een e-book om sterke vacatureteksten te schrijven. Een magazine vol verhalen. En een blog over de trends in uw sector. Ook podcasts komen op als tool voor contentmarketing. U creëert content waar uw doelgroep echt iets aan heeft. En marketing via sociale media helpt om de weg naar die content nog gemakkelijker te vinden.

Van contentmarketing naar conversie

Wat levert contentmarketing op? Op korte termijn leveren blogs, white papers en e-books u kliks, bezoekers en inschrijvingen op uw nieuwsbrief op. De echte winst van contentmarketing ziet u op middellange en lange termijn. U wordt beter vindbaar via zoekmachines. En u wordt een autoriteit in de sector met steeds meer fans en volgers. Met als resultaat: meer respons en verkoop.

Valkuil van contentmarketing

Onder het mom van contentmarketing produceren veel organisaties massa’s content, vaak nietszeggend en zonder meerwaarde. Maar daar trapt uw doelgroep niet meer in. Maak met uw content het verschil voor de lezer. En geef hem iets waardevols.

Content writing door uwtekst.be

U bent de expert. Maar om een white paper, blog of e-book te schrijven weet u eigenlijk te veel. Daarom schrijven onze copywriters voor u: