Het vertrouwen van uw klanten en prospects wint u niet met een harde advertentie of promotiecampagne. Hoe u dan wel scoort? Met een verhaal over uw bedrijf, product of dienst waarmee u zich als expert profileert.
Een publireportage of advertorial leent zich daar perfect voor. Ze verschijnen als een redactioneel artikel in een krant, tijdschrift of vakblad. Met uw boodschap in een journalistiek jasje trekt u uw lezer zo over de streep.
Hét voordeel van een publireportage? De krant, het tijdschrift of het vakblad waarin ze verschijnt, richt zich op een specifiek publiek. Jongeren, mannen, vrouwen, professionals, … Het enige wat u dus hoeft te doen, is het blad kiezen dat uw (potentiële) klanten lezen. Stem de boodschap van uw advertorial daarop af, met argumenten waarin uw doelgroep zich herkent. Zo gaat u als een pijl op uw doel af.
Met een publireportage gaat u subtieler te werk dan met een opvallende slogan en grote afbeelding. Het voordeel daarvan? U hebt de tijd en de ruimte om uw verhaal te vertellen: met aandacht voor alle argumenten en voordelen die uw doelgroep over de streep trekken.
Let wel: schakel niet over op reclamepraatjes of een overvloed aan details. Blijf bij de zaak: één A4 is voldoende voor uw advertorial.
Uw publireportage of advertorial verschijnt als een redactioneel artikel in een krant of tijdschrift. Hou daarom rekening met deze journalistieke regels:
Uw publireportage ziet er dan wel uit als een redactioneel artikel, het blijft een advertentie. Eentje waarmee u klanten wilt aantrekken. Hoe u dat doet? Sluit uw reportage af met een duidelijke call to action: laat de lezer bellen, mailen, of naar uw website surfen.
Check de tekst die we voor IBM schreven over hun nieuwe retailstudie.
Joke: 0486 93 32 44
Tom: 0496 78 52 33
Hallo@uwtekst.be
uwtekst.be
Karel Vanthillostraat 38
2920 Kalmthout
hallo@uwtekst.be
Het communicatiebureau
BE 0507.728.088