We zitten volop in het digitale tijdperk. Denkt u daarom dat direct mailing (verkoopbrieven sturen) niet meer van deze tijd is? Dan is het nu het moment om dat medium wel te benutten. Want zo’n ‘ouderwetse’ verkoopbrief vult uw e-mailings, website en andere onlinecommunicatie feilloos aan.
Wat is direct mail? Direct mailing is een onderdeel van direct marketing. Met dat type marketing mikt u op een direct contact met uw klant, met de bedoeling om er een band mee op te bouwen. De tool bij uitstek in die aanpak? De geadresseerde verkoopbrief.
Waarom u zich onderscheidt door direct mails in te zetten? Omdat zo’n geadresseerde envelop opvalt bij uw doelpubliek. Zeker in deze digitale tijden. Bovendien is een direct mail versturen een stuk persoonlijker dan een e-mail. Want die laatste moet in de overbevolkte inbox van uw klanten hard werken om hun aandacht te trekken.
Hoorde u dit gezegde al? Schrijven, dat is praten met papier ertussen. En dat is zeker het geval bij een direct mail of verkoopbrief. Want een eenvoudig, onverwacht, concreet en geloofwaardig verhaal op papier is haast even overtuigend als een face-to-facegesprek. Áls uw brief goed geschreven is, natuurlijk.
Schrijft u een direct mail? Dan zet u uw product, dienst of oplossing centraal. Zo werkt direct mailing, toch?
Veel bedrijven pakken het inderdaad zo aan. Alleen werkt dat niet. Onze tip voor uw verkoopbrief: zorg ervoor dat uw doelgroep zich erin herkent. Dat doet u door uw brief te starten met een probleem waarmee uw lezer vaak te maken krijgt. Raak daarna zijn gevoelige snaar door de gevolgen van het probleem op te sommen.
Het slot van uw direct mail? De oplossing voor het probleem; uw product of dienst, en de voordelen ervan. Succes gegarandeerd.
U las het al: schrijven is praten. Schrijf dus ook zoals u praat in uw direct mail. Met korte, actieve zinnen, en woorden die u ook tegen uw partner, ouders of vrienden zou zeggen.
Nog een tip? Blijf uw doelpubliek trouw. Zijn dat consumenten? Kieper dan alle jargon meteen overboord. Schrijft u zakenmensen aan? Gebruik dan gerust het jargon dat ze kennen. Zo wint u hun vertrouwen.
Nog een belangrijke tip voor uw verkoopbrief: maak uw verhaal en aanbod in enkele seconden duidelijk. Want uw lezer scant uw direct mail eerst vluchtig, op zoek naar voordelen. Dan pas beslist hij of hij uw brief leest of weggooit.
Hoe u uw boodschap vliegensvlug duidelijk maakt? Met:
Joke: 0486 93 32 44
Tom: 0496 78 52 33
Hallo@uwtekst.be
uwtekst.be
Karel Vanthillostraat 38
2920 Kalmthout
hallo@uwtekst.be
Het communicatiebureau
BE 0507.728.088