Alles begon met een lastminutetekst over de supercomputer Watson en AI voor bedrijven. En de rest is geschiedenis. We schrijven voor IBM advertorials, blogs en brochures in het Nederlands, Frans en Engels.
Van eigenschappen naar voordelen
Artificiële intelligentie, machine learning, blockchain, automatisering, IT-beveiliging, … IBM ondersteunt bedrijven en overheden in hun digitale transformatie, om met innovatie en technologie betere producten en diensten te leveren voor hun klanten. Wat IBM biedt, is niet altijd de gemakkelijkste materie. Daarom vertaalt uwtekst.be die producten en diensten in heldere onmisbare voordelen voor organisaties – in brochures, blogs, klantgetuigenissen en advertorials.
Enkele teksten die we voor IBM schreven:
- Digitaal transformeren naar een cognitive enterprise met artificiële intelligentie, de samenvatting van ‘The Cognitive Enterprise: reinventing your company with AI’
- Becoming quantum ready
- IBM werkt mee aan een digitale escape game voor jongeren
- Onepager ‘Neem voorsprong met het hybrid multicloud-platform’
Copywriters zorgen voor de WHIIFM
De WHIIFM? What’s in it for me: dat vragen lezers zich af bij commerciële boodschappen. Veel organisaties leggen in hun teksten de nadruk op de eigenschappen en technische details. Maar wat wint de klant daarbij?
Neem het digitale zorgplatform dat IBM ontwikkelde voor de Techniker Krankenkasse, de grootste zorgverzekeraar van Duitsland. Het is belangrijk om te vertellen dat het platform medische gegevens verzamelt, communiceert met andere gezondheidsapps en gedeeld kan worden met zorgverleners. Maar in een tekst is het nog belangrijker om de voordelen in de kijker te zetten. Namelijk dat artsen betere diagnoses stellen. En dat overheden de data kunnen inzetten voor preventieve gezondheidszorg om zo de zorgkosten op middellange termijn te doen dalen. Met die voordelen prikkel je je doelgroep echt.
Zetten uw teksten genoeg de voordelen voor uw klanten in de spotlights? Vraag hulp van onze copywriters.