Factsheet voor BandBox

Picture of Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be

BandBox is het nieuwe bedrijf van Sam Schellekens. Zijn missie: muzikanten ondersteunen met mobiele repetitie- en opnamestudio’s. Voor zijn factsheet, ook wel troevenblad of onepager genoemd, klopte hij bij uwtekst.be aan. De tekst legt kort en krachtig uit wat BandBox is en waarom bands zo’n rijdende repetitieruimte absoluut moeten testen.

Factsheet: korte presentatie van wat u doet

Een factsheet is eigenlijk een elevatorpitch of verkoopverhaal: een sterke, heldere en korte basistekst die vertelt hoe u het leven of werk van uw klanten gemakkelijker maakt. U gebruikt die tekst als basis voor uw website, de beschrijving op sociale media of om via mail door te sturen naar potentiële klanten. En met zo’n verkoopverhaal in uw hoofd hoeft u geen seconde na te denken als iemand vraagt wat voor werk u doet. 

BandBox: repetitiekot zkt. muzikant

Sam Schellekens is zelf een hobbymuzikant. Wekelijks repeteren met zijn vrienden is zijn favoriete tijdverdrijf. Maar voor die fun zat hij úren aan zijn computer om een repetitiekot, speelplekken en nieuwe bandleden te vinden. En daar had hij genoeg van. Dus startte hij met BandBox. U boekt als muzikant of band online een mobiele repetitieruimte, ingericht met versterkers, micro’s, drumstel, keyboard en opnamemateriaal. Met de app opent en sluit u de BandBox. En via het platform vindt u cafés en cultuurcentra om te gaan spelen, en andere muzikanten om mee te jammen. Zo hebt u de fun van muziek spelen, zonder het gedoe. Dat verhaal schreven we neer in een factsheet van 1 handig A4’tje. 

Sam: “Het is heel aangenaam om samen te werken met Joke. Ze is efficiënt en levert altijd kwaliteit. Joke weet de meerwaarde uit het project te halen en helder te verwoorden. Zo weet de potentiële klant precies wat hij mag verwachten.”

3 tips voor een sterke factsheet

Met de hulp van het troevenblad prikkelt BandBox nu de nieuwsgierigheid van Belgische muzikanten. Hoe klinkt uw elevatorpitch? Hou deze tips in het achterhoofd: 

  1. Durf te kiezen: in een elevatorpitch hebt u heel weinig tijd om uit te leggen wat u doet. Probeer niet alles op te sommen, maar focus op de kern: uw specialisatie, het belangrijkste of het populairste. 
  2. Leg uit wat uw gesprekspartner erbij wint: we hebben de gewoonte om veel te vertellen over onszelf. Maar wat wint uw klant erbij? Stel uw organisatie voor in voordelen. 
  3. Maak het concreet: beste kwaliteit tegen de beste prijs, jarenlange ervaring, dynamisch bedrijf, … Die troeven zeggen weinig. Vertel wat uw service inhoudt, met welke materialen u werkt of hoe snel u levert. 

 

Weet u niet waar te beginnen? Laat uw factsheet over aan de copywriters van uwtekst.be

En bent u weleens benieuwd naar die mobiele repetitieruimte? Check dan het troevenblad.

Copywriting onepager voor Bandbox

Delen mag

Op zoek naar een goede copywriter?