Professionele brochure maken?

Brochure maken voor uw bedrijf?
Laat uw teksten het werk doen

Zelf een brochure maken? Goed idee. Want met die folder maakt u een onuitwisbare eerste indruk op prospects en bezoekers. Laat u uw teksten bovendien schrijven door een copywriter? Dan zit u helemaal op het goede spoor. Want hij bekijkt uw bedrijf vanaf een afstand. En schrijft daardoor ijzersterke teksten die uw lezer in beweging zetten.

Daarom schakelt u een copywriter in voor uw brochure

Wat uw lezer vooral wil weten als hij uw brochure leest? Wat uw producten of diensten hem opleveren. Hou daarom geen oppervlakkig promopraatje in uw folder. Focus op de voordelen die het verschil maken voor uw lezer.
Moeilijk? Logisch: als expert bekijkt u uw bedrijf niet zomaar door de bril van een buitenstaander. Op zo’n moment komt uw freelance copywriter als geroepen: hij zet uw pluspunten in de kijker en legt alles uit in begrijpelijke taal. Zo zitten uw lezers meteen op dezelfde golflengte.

3 tips om zelf uw brochure te maken

Gaat u zelf aan de slag met uw folderteksten? Hou dan rekening met de 3 basiseigenschappen van een succesvolle brochure:

1. Brochure maken: hou het persoonlijk

Afstandelijke en formele folders keilt u doorgaans meteen in de papiermand. Voor uw potentiële klanten is dat niet anders. Toon daarom de mens achter uw brochure: spreek uw lezer aan en zet er uw foto en rechtstreekse contactgegevens bij.

2. Brochure maken: zet uw lezer in beweging

U maakt een brochure met een reden: u verwacht iets van uw lezer. Bijvoorbeeld dat hij om info vraagt, naar uw website surft of uw producten koopt. Kies daarom voor folderteksten die hem met een onweerstaanbare call to action naar uw bedrijf loodsen.

3. Brochure maken: hou het licht verteerbaar

Uw brochure volproppen met gedetailleerde of technische informatie over uw producten en diensten? Dat is genoeg om uw lezer meteen te doen afhaken. Houd uw folderteksten daarom to the point, schrijf in heldere taal en laat voldoende witruimte.
Presenteer uw tekst in korte alinea’s met duidelijke tussentitels, zet er een alleszeggende kop boven en gebruik opsommingen.

Brochure maken: een nuttige investering

Reclameklassiekers zoals brochures, folders en flyers zijn de perfecte aanvulling op uw website en Facebook-pagina:
Met uw brochure:

  • Geeft u uw klanten een tastbare reminder aan uw bedrijf
  • Bezorgt u minder digitaal vaardige klanten toch de belangrijkste informatie
  • Wijst u uw lezers de weg naar uw website

 

Brochure gemaakt? Koppel ze aan uw website

Verwijst uw folder uw lezer door naar uw website? Vraag uw copywriter dan nog om een landingspagina te schrijven die perfect matcht met uw brochure. Zo voelt uw lezer zich meteen thuis op uw website. En scoort u met ijzersterke communicatie op meerdere platformen.

Ook een brochure maken? Reken op uw copywriter

Zeker zijn van een brochure die scoort? Laat uw teksten dan schrijven door een copywriter. Die garandeert u sterke teksten, en haalt elke deadline. Wij klaarden de klus al voor klanten als OZ, Wolfram Design en Vlabo.
Maak werk van uw brochure: vraag een vrijblijvende offerte aan de copywriters van uwtekst.be. Of laat u eerst overtuigen door de getuigenissen van tevreden klanten.

Maak werk van uw brochure: vraag een vrijblijvende offerte aan de copywriters van uwtekst.be.