Tips om uw volgende mailing te schrijven

Mailing schrijven?
Zo zet u uw e-mailmarketing gericht in

Schrijft of laat u mailings schrijven voor uw e-mailmarketing? Dan verwacht u resultaat: meer directe verkoop, meer offerteaanvragen, meer inschrijvingen, … Schakelt u een copywriter in om de klus te klaren? Dan plukt u er meteen de vruchten van. Met deze e-mailmarketingtips van uw tekstschrijver gaat u er ook zelf mee aan de slag.

Onweerstaanbare e-mailing schrijven? Kruid uw onderwerpregel

Wat hebt u aan een ingenieuze mailing als niemand hem leest? Besteed daarom genoeg aandacht aan uw onderwerpregel. Prikkel uw lezer, zodat het stemmetje in zijn hoofd schreeuwt: ja, die moet je openen!
Enkele recepten van uw copywriter:

  • Spreek uw ontvanger aan met zijn naam.
  • Verras uw lezer met iets onverwachts.
  • Maak uw ontvanger nieuwsgierig.

Mailing schrijven? Zet uw lezer aan tot actie

Proficiat: uw ontvanger klikte uw mailing open dankzij uw klinkende onderwerpregel. Zorg er nu voor dat hij met plezier op uw aanbod ingaat. Hoe u zo’n overtuigende mailing opstelt? Probeer deze elementen eens uit:

  • Start met een verrassende invalshoek die de aandacht trekt.
  • Beschrijf de voordelen van uw aanbod voor uw lezer.
  • Gebruik een licht verteerbare structuur met opsommingslijsten en tussenkopjes, woorden in vet en genoeg witruimte.
  • Mailing schrijven: voorzie een straffe call to action


Uw lezer vindt het aanbod in uw mailing best interessant. Geef hem nu nog dat laatste duwtje in de rug met een aanmoedigende call to action. Zo klikt hij zonder aarzelen op die link of knop om te mailen, bestellen of kopen.

Nog een tip van uw copywriter: vertel uw lezer meteen wat er gebeurt als hij klikt of tikt. Dan weet hij wat hij mag verwachten als hij op de achterliggende webpagina belandt. Voor die landingspagina kunt u trouwens ook bij uw tekstschrijver terecht.

Originele mailing schrijven? Gebruik geen template

Wilt u er echt uitspringen bij uw lezer? Stuur dan eens een gewone e-mail. U weet wel, zo eentje die u naar uw familie, vrienden of collega’s zou sturen. Waarom? De mailings die u elke dag krijgt, hebben een onberispelijke lay-out. Toch laten ze te weinig plek voor wat er echt toe doet: uw boodschap. Verstuur uw mailings dus eens als tekst. Zo geeft u een persoonlijke toets aan uw e-mailmarketing en valt u op bij uw lezers.

Voorbeeld van een uwtekst-mailing zien?

Bekijk eens wat we voor Wolters Kluwer deden.

Doe ook uw voordeel met e-mailmarketing.
Laat uw copywriter uw mailing schrijven.