Schrijft of laat u mailings schrijven voor uw e-mailmarketing? Dan verwacht u resultaat: meer directe verkoop, meer offerteaanvragen, meer inschrijvingen, … Schakelt u een copywriter in om de klus te klaren? Dan plukt u er meteen de vruchten van. Met deze e-mailmarketingtips van uw tekstschrijver gaat u er ook zelf mee aan de slag.
Wat hebt u aan een ingenieuze mailing als niemand hem leest? Besteed daarom genoeg aandacht aan uw onderwerpregel. Prikkel uw lezer, zodat het stemmetje in zijn hoofd schreeuwt: ja, die moet je openen!
Enkele recepten van uw copywriter:
Proficiat: uw ontvanger klikte uw mailing open dankzij uw klinkende onderwerpregel. Zorg er nu voor dat hij met plezier op uw aanbod ingaat. Hoe u zo’n overtuigende mailing opstelt? Probeer deze elementen eens uit:
Uw lezer vindt het aanbod in uw mailing best interessant. Geef hem nu nog dat laatste duwtje in de rug met een aanmoedigende call to action. Zo klikt hij zonder aarzelen op die link of knop om te mailen, bestellen of kopen.
Nog een tip van uw copywriter: vertel uw lezer meteen wat er gebeurt als hij klikt of tikt. Dan weet hij wat hij mag verwachten als hij op de achterliggende webpagina belandt. Voor die landingspagina kunt u trouwens ook bij uw tekstschrijver terecht.
Wilt u er echt uitspringen bij uw lezer? Stuur dan eens een gewone e-mail. U weet wel, zo eentje die u naar uw familie, vrienden of collega’s zou sturen. Waarom? De mailings die u elke dag krijgt, hebben een onberispelijke lay-out. Toch laten ze te weinig plek voor wat er echt toe doet: uw boodschap. Verstuur uw mailings dus eens als tekst. Zo geeft u een persoonlijke toets aan uw e-mailmarketing en valt u op bij uw lezers.
Bekijk eens wat we voor Wolters Kluwer deden.
Joke: 0486 93 32 44
Tom: 0496 78 52 33
Hallo@uwtekst.be
uwtekst.be
Karel Vanthillostraat 38
2920 Kalmthout
hallo@uwtekst.be
Het communicatiebureau
BE 0507.728.088