Verkoopbrief: hou het persoonlijk
Wie ooit een liefdesbrief kreeg, kent de echte kracht van een brief. Hij werkt alleen wanneer hij persoonlijk is. Een principe dat ook geldt voor uw verkoopbrief. Daarom spreekt u uw lezer aan met zijn naam en ondertekent u bij voorkeur persoonlijk.
Verkoopbrief: maak een connectie
Laat uw lezer onmiddellijk weten dat u hem begrijpt, dat u inzicht hebt in zijn behoefte of probleem. Geef hem het gevoel dat het allemaal om hem draait. Probeer dus niet te verkopen met uw brief, maar maak een connectie.
Verkoopbrief: zet uw USP in de kijker
Wat maakt uw aanbod uniek? Het antwoord op deze vraag is uw unique sellingpoint, kortweg USP: het ultieme verkoopargument dat uw lezers over de streep trekt. Dus denk er goed over na.
Verkoopbrief: vermeld voordelen, niet eigenschappen
Uw product of dienst heeft technische kenmerken of eigenschappen die u zonder twijfel uit het hoofd kent. Toch vermeldt u ze beter niet in uw verkoopbrief. Verschuif de klemtoon naar uw lezer en schrijf over de voordelen die uw aanbod voor hem in petto heeft.
Verkoopbrief: ruim bezwaren uit de weg
Uw lezer voelt wel wat voor uw product. Toch is de buit verre van binnen, want onzekerheid en bezwaren gooien roet in het eten. Kruip in het hoofd van uw lezer en maak komaf met die bezwaren.
Verkoopbrief: maak het uw lezer gemakkelijk
Oké, uw lezer staat klaar om te springen, dus legt u hem geen strobreed in de weg. Sterker nog: geef hem een duwtje in de rug met een call to action die knalt.
Verkoopbrief: test en schaaf bij
De zoektocht naar de ultieme verkoopbrief stopt nooit. Daarom meet u na elke brief uw respons en schaaft u bij. Of u schrijft twee brieven die u verstuurt naar een testpubliek. Diegene die de meeste respons oplevert, verstuurt u naar uw volledige adressenbestand.
Zoekt u inspiratie of een helpende hand voor uw verkoopbrief? Bel even met copywriter Joke of copywriter Tom.