De power van het wij-gevoel

Ondernemers spenderen het merendeel van hun marketingbudget aan de zoektocht naar nieuwe klanten. Terwijl uit onderzoeken blijkt dat investeren in het bestaande clientèle altijd méér winst oplevert. Een overtuigende reden om uw trouwe afnemers wat meer in de watten te leggen. Hoe? Een van de strategieën is om werk te maken van het wij-gevoel: community marketing. Laat u inspireren door andere merken en ontdek hoe u met het gevoel van verbondenheid uw klanten dichterbij brengt.

Lees meer

Wie begrijpt de cryptische taal van de advocaat en notaris?

“Bedankt voor de mooie tekst”, mailde een advocate mij een tijdje geleden. Ze was nochtans niet helemaal gerust toen ik haar vertelde dat ik de informatie zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk zou maken. "Wij zijn het gewoon om in juridisch jargon te communiceren, met collega's én cliënten”, zei ze. Maar waarom gebruiken advocaten, notarissen en rechters nog altijd zo'n moeilijke taal? Kan het ook anders? Uwtekst.be vindt van wel.

Lees meer

Zwoegt u al een tijd op een tekst? Zo lukt het schrijven wel

Zit u al een tijd te sjieken op een tekst voor uw website of mailing, hoewel u dat eigenlijk snel tussendoor ging doen? Schrapte u al tig keer die eerste zin? En ziet u uw kostbare tijd intussen wegtikken? Met deze tips overwint u de angst voor het witte blad en pent u straks gezwind een goeie tekst neer. 

Lees meer

Bedrijf achter de schermen: laat uw helden zien

Helden van Hier, Helden van de Kinderkliniek, Spoed 24/7, … U kent ze vast wel. De docusoaps geven een blik achter de schermen van bijzondere beroepen. En de tv-kijkers vinden het fantastisch. Want u maakt de spannendste momenten mee, via de camera weliswaar. U bent getuige van heel persoonlijke en ontroerende verhalen – dingen die ook u kunnen overkomen. En u ontdekt het kleine hartje van de grote held. Laat ook úw helden zien en uw doelgroep zal ervan smullen.

Lees meer

Marketingtrucs: doe zoals uw supermarkt

We denken wel dat we aan het stuur van ons gedrag zitten, maar dat is vaak niet het geval. Denk er maar eens aan hoe u in de supermarkt verleid wordt. Door slimme marketingtechnieken komt u steevast met een vollere kar buiten dan u had voorzien. Hoog tijd om die verleidingstrucs ook in uw organisatie of bedrijf te gebruiken. 

Lees meer

Rake teksten voor Blops Communicatiemakers

Ne reklambureau in 'tètteke van Mèchele me iel veul goesting”, leest u op de website van Blops Communicatiemakers, het fullservicebureau van Bart Diricx. Hij serveert in een oogwenk frisse en verleidelijke brochures, mailings en advertenties voor onder andere Adecco, OZ en Oh’ Green. Mét de teksten van de schrijfmusketiers van uwtekst.be. 

Lees meer

6 trucs om uw boodschap bij uw klanten te laten plakken

U serveert uw klanten een heleboel teksten: op uw website, in uw mailings, in uw brochures … Maar welke teksten onthouden ze het beste? Welke blijven in hun hoofd ‘plakken’? Het zijn de teksten waarin u een verhaal vertelt. 6 elementen verhogen de plakkracht van uw teksten drastisch: de SUCCES-elementen. De broers Chip en Dan Heath beschrijven ze in hun boek ‘De Plakfactor’.

Lees meer

5 tips voor prikkelende titels

Een webtekst, blogartikel, direct mail: hun succes valt of staat met een sterke titel. Want uw titel is veruit de belangrijkste zin die u schrijft. Hij bepaalt of uw tekst gelezen wordt. Of niet. Maar hoe schrijft u een fantastische titel die uw (potentiële) klant ervan overtuigt om uw blog, mail of verkoopbrief te lezen? U krijgt van ons 5 tips die werken.

Lees meer