De van uwtekst.be

Over copywriting en schrijftips om zelf betere teksten te leren schrijven.

Joke Hofmans

Hoe schrijft u een winnende offerte?

Bij uw offerte geeft niet alleen uw prijs de doorslag. Een potentiële klant zoekt ook een betrouwbare en begrijpende leverancier met de nodige expertise. Geef uw offerte daarom een make-over met onze tips. En krijg voortaan sneller een jawoord van uw prospect.

Lees verder »
Joke Hofmans

Interessante vacature? Tips voor een doeltreffender cv

Wanneer paste ú uw curriculum vitae voor het laatst aan? Wellicht al een tijdje geleden. Want cv’s en motivatiebrieven schrijven is niemands favoriete sport. Toch maken ze het verschil bij uw sollicitatie. Geef uw cv een update en tover een lach op het gezicht van de hr-manager.

Lees verder »
Joke Hofmans

Geef uw bedrijf een gezicht

Vertrouwen is cruciaal bij een aankoop. Uw klant wil er zeker van zijn dat hij zakendoet met een eerlijke, bereikbare en betrouwbare verkoper. Pas als het klikt, zet hij de stap. Toon daarom uw gezicht – létterlijk. Zo valt uw klant gemakkelijker voor uw charmes.

Lees verder »
Joke Hofmans

Maak van uw klant een topprioriteit

Hoe maakt u uw website, advertenties en e-mails zó aantrekkelijk dat ze meer klanten opleveren? Dat was de hamvraag op Conversion Day, een ideeënkermis voor marketeers, georganiseerd door Bloovi. Copywriter Joke was erbij, tankte véél inspiratie en zet voor u de tips van enkele sprekers op een rij. Vandaag: ‘The rise of the user’ door David Darmanin van Hotjar.

Lees verder »
Joke Hofmans

SEO-teksten: spring eruit met longtailzoekwoorden

Hoe maakt u uw website, advertenties en e-mails zó aantrekkelijk dat ze meer klanten opleveren? Dat was de hamvraag op Conversion Day, een ideeënkermis voor marketeers, georganiseerd door Bloovi. Copywriter Joke was erbij, tankte véél inspiratie en zet voor u de tips van enkele sprekers op een rij. Vandaag: de psychologie achter de zoekwoorden door SEO-specialist Roy Ishak.

Lees verder »
Joke Hofmans

E-mailmarketing van Blabloom: nuttig, opvallend én regelmatig

Hoe maakt u uw website, advertenties en e-mails zó aantrekkelijk dat ze meer klanten opleveren? Dat was de hamvraag op Conversion Day, een ideeënkermis voor marketeers, georganiseerd door Bloovi. Copywriter Joke was erbij, tankte véél inspiratie en zet voor u de tips van enkele sprekers op een rij. Vandaag: de succesvolle e-mailmarketing van Blabloom door Jente Kasprowski.

Lees verder »
Joke Hofmans

Speech schrijven: zo gaat u de geschiedenisboeken in

Op 8 november kiezen de Amerikanen hun nieuwe president. De speechschrijvers van de presidentskandidaten breken zich al weken het hoofd over de ultieme overwinnings- en verliesspeech. Tenslotte kijkt de hele wereld toe. Hoe grijpen ze het publiek bij hun nekvel? Met deze vijf tips maakt u uw volgende speech onsterfelijk.

Lees verder »
Joke Hofmans

Verleid de surfer met een slimme description tag

Wilt u meer bezoekers op uw website? Schrijf dan een gevatte description tag. Dat is het stukje tekst dat de surfer ziet bij zijn zoekresultaten. Wilt u een description tag die scoort in de zoekresultaten en lezers doet klikken? Volg dan onze tips.

Lees verder »
Tom Goossens

Zijn úw invulformulieren mijn liefde waard?

Hebt u ook zo een hekel aan formulieren? Ze zijn meestal te lang, te onduidelijk en te bureaucratisch. Hoe kan het anders? Maak van uw formulieren korte, duidelijke en mooie pareltjes. Dan geef ik – als potentiële klant – met veel plezier mijn gegevens door. En ligt ú bij mij in de bovenste schuif.

Lees verder »
Joke Hofmans

Lezergericht schrijven: zeg het met Jip en Janneke

“Ons publiek bestaat uit hoogopgeleiden”, reageren bedrijven op de vraag waarom hun teksten zo ingewikkeld zijn. Maar wist u dat 15 procent van de Vlamingen moeilijkheden heeft om snel informatie terug te vinden in digitale teksten? En bijna de helft slaagt er niet in om complexe teksten te interpreteren. Gebruik daarom glasheldere taal. Zo hebt u bij uw lezers een streepje voor.

Lees verder »
Joke Hofmans

Mylène lanceert nieuwe look-and-feel in Lotto Arena

…en uwtekst.be was erbij. Want in opdracht van communicatiebureau Blondé schreven we de message house en de teksten voor de nieuwe catalogi. Het werd een avond vol glamour, verrassingen en cadeautjes. En een Michael Jackson-lookalike als kers op de taart!

Lees verder »
Tom Goossens

7 tips voor uw verkoopbrief

Wilt u uw verkoop een boost geven? Haal dan de klassieke verkoopbrief van onder het stof. Want een goed geschreven brief is vaak een schot in de roos. De copywriters van uwtekst.be serveren u 7 tips voor een verkoopbrief die werkt.

Lees verder »
Tom Goossens

Brief schrijven? Ik ben geen fan van uw team

Een maand of twee geleden kreeg ik een e-mail van mijn mobiele provider: of ik interesse heb om goedkoper te bellen én te surfen? Jazeker, leuk! Maar door hun onpersoonlijke mail voelde ik mij in de kou gezet. Hoe u het beter doet? Gebruik de naam van uw lezer én die van u.

Lees verder »
Joke Hofmans

Waarom u vaker naar Marco Borsato moet luisteren

Uw copywriter is een fan van zware gitaren. Maar draait de volumeknop ook zonder gêne open bij de meligste lovesongs. Guilty pleasure? Helemaal niet! Zo’n tearjerker is verplichte kost voor wie meer klantgerichte teksten wil schrijven.

Lees verder »
Joke Hofmans

Laat uw lezer ruiken, proeven en voelen

België heeft 27.000 restaurants. Dingt u als uitbater naar de hand van de klant? Dan komt u er niet met “Wij maken heerlijke dagverse gerechten voor u klaar”. Want dat beweren de anderen ook. Hoe steelt u wél het hart van de Belgische bourgondiër? Door hem al lezend te laten watertanden. Zo volgt hij zijn neus vanzelf naar uw zaak. Hoe u dat doet? Uwtekst.be geeft het voorbeeld.

Lees verder »
Joke Hofmans

Weet u wie uw klanten zijn?

Hebben de kids al lentekriebels?” vroeg een bekende webshop mij begin maart via e-mail. Absoluut geen idee. Want de enige ‘kid’ in huis, zat toen nog lekker warm in mijn dikke buik*. Die promotiemail miste dus duidelijk doel. Spreekt u uw klanten aan? Wéét dan voor wie u schrijft. En schrijf teksten die hen op het lijf geschreven zijn. Zo raakt u gegarandeerd de gevoelige snaar.

Lees verder »
Joke Hofmans

Hoe wordt u een succesvolle verkoper?

Wat hebben alle dertigers met een eigen woning gemeen? Precies: renovatiewerk. Zo ben ik net een stel aluminium ramen met hoogrendementsglas rijker en een fortuin armer. Voor welke leverancier ik koos? Voor het bedrijf met de beste verkoper… En nee, dat was niet zo’n gladde vertegenwoordiger.

Lees verder »

Op zoek naar een goede copywriter?