Hoe wordt u een succesvolle verkoper?

Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
Wat hebben alle dertigers met een eigen woning gemeen? Precies: renovatiewerk. Zo ben ik net een stel aluminium ramen met hoogrendementsglas rijker en een fortuin armer. Voor welke leverancier ik koos? Voor het bedrijf met de beste verkoper… En nee, dat was niet zo’n gladde vertegenwoordiger.

Wij zijn de beste

“Wij zijn de grootste op de markt. We hebben de beste profielen met het beste glas voor de beste prijs. En als u deze week nog beslist, zijn de horren gratis.” Herkent u het? De praatgrage verkoper in zijn strakke kostuum goochelde met technische isolatietermen, studies en cijfers. Hij schoot van de ene kamer naar de andere, keek in zijn dikke materialenboek en had maar één conclusie: “Dit is dé perfecte klus voor onze firma”.

De winst is voor u

Een week later viel een andere ramenman binnen, de geur van aluminium en zweet nog in zijn vuile kleren. Geen dure woorden of ingewikkelde producteigenschappen deze keer. Hij beloofde mij wél meer warmte in de winter en koelte in de zomer, minder lawaai van het verkeer en veilige deuren met stevige sloten tegen inbraak. Hij raadde mij aan om niet de duurste optie te nemen – wegens weinig meerwaarde. En vertelde over zijn familiebedrijf, de passie voor zijn job, en de hilarische bloopers in zijn carrière. Resultaat? Ik was helemaal verkocht.

Overtuig met verhalen

En wat onthoudt ú van mijn renovatie-avonturen? De beste verkoper:

  • gelooft zelf in zijn product,
  • vertelt echte verhalen in plaats van verkooppraatjes en
  • spreekt in voordelen voor mij, niet in complexe producteigenschappen.

Dat geldt voor gesprekken. Maar ook voor de teksten op uw website en in uw folder.

Dus nu is het aan u! Want hoe verkopen uw teksten? Zijn ze geloofwaardig, eerlijk en open? Dan valt de klant als een blok voor uw natuurlijke charmes. Of raakte u het verkoopnoorden kwijt? Dan helpen de copywriters van uwtekst.be u met plezier weer op weg.

Delen mag

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email