Laat uw lezer ruiken, proeven en voelen

Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
België heeft 27.000 restaurants. Dingt u als uitbater naar de hand van de klant? Dan komt u er niet met “Wij maken heerlijke dagverse gerechten voor u klaar”. Want dat beweren de anderen ook. Hoe steelt u wél het hart van de Belgische bourgondiër? Door hem al lezend te laten watertanden. Zo volgt hij zijn neus vanzelf naar uw zaak. Hoe u dat doet? Uwtekst.be geeft het voorbeeld.

De webtekst van een Thais restaurant ziet er dan zo uit:

Avondje uit? Kom binnen in [restaurant] en reis naar het land van de kleurrijke tempels en paradijselijke stranden. Smul van pruttelende wokgerechten met noedels of rijst, krokante oosterse groentjes en verse kruiden. Zacht prikkelend op uw tong of net heel spicy. De Thaise keuken is om uw vingers bij af te likken!

Liever iets met zeevruchten? Dan krijgt u dit:

Drukke weken achter de rug? Laat de stress varen en proef de zee in [restaurant]. Onze specialiteit? Fruits de mer, het betere smikkel- en peuzelwerk. Stort u vol overgave op onze schotel, vers geplukt uit de zee. Grijze garnalen, langoustines en oesters. Krab, kreeft en kreukels. Sappig, kraakvers en lekker zilt. Laat het feest beginnen!

Vertel nog welke drankjes hier het beste bij passen. En uw klant hoort de ijsblokjes al rinkelen in zijn glas.

Klanten aantrekken? Schrijf met veel fantasie!

U past de beeldende taal ook gemakkelijk toe in andere sectoren. Wat dacht u van deze fietswinkel?

Ga vanaf nu fluitend én in stijl de baan op met de fietsen van [fietswinkel]. Zoekt u de Rolls-Royce onder de racefietsen om de Mont Ventoux te veroveren, een bakfiets om de kinderen van school te halen of een trouwe tweewieler om van terras naar terras te bollen? Met onze fietsen hebt u gegarandeerd de wind in de rug!

Schrijft u verbeeldend? Dan valt u op en is uw tekst leuker om te lezen. Met meer klanten als gevolg.

Volg onze vier tips voor teksten die uw lezers meeslepen:

  1. Maak uw tekst heel concreet: Mont Ventoux.
  2. Vergelijk met iets heel herkenbaar: het betere smikkel- en peuzelwerk.
  3. Gebruik metaforen: Rolls-Royce onder de racefietsen.
  4. Laat werkwoorden leven: veroveren, pruttelen, smullen, smikkelen, …

Laat uw fantasie de vrije loop en verleid uw klanten met teksten die tot de verbeelding spreken. Geen inspiratie? De copywriters van uwtekst.be weten er wel weg mee! We zijn thuis in elke sector.

Delen mag

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email