E-mailmarketing van Blabloom: nuttig, opvallend én regelmatig

Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
Hoe maakt u uw website, advertenties en e-mails zó aantrekkelijk dat ze meer klanten opleveren? Dat was de hamvraag op Conversion Day, een ideeënkermis voor marketeers, georganiseerd door Bloovi. Copywriter Joke was erbij, tankte véél inspiratie en zet voor u de tips van enkele sprekers op een rij. Vandaag: de succesvolle e-mailmarketing van Blabloom door Jente Kasprowski.

E-mailmarketing: inspelen op het gevoel

“Wij mikken met onze e-mailmarketing op de rechterhelft van uw hersenen”, vertelt Jente Kasprowski van Blabloom, een winkel en webshop met producten voor baby’s en kinderen. “Dat betekent dat we inspelen op uw gevoel. U moet zich herkennen in onze missie. Zo bouwen we stap voor stap een hechte band met u op.”

Focus op de why

Wat is de missie van Blabloom dan? Gezonde producten voor kinderen verkopen. Daarmee volgen ze het credo van Simon Sinek en zijn golden circle. Volgens hem weten bedrijven vaak wel wat ze verkopen en hoe ze dat doen. Maar ze weten zelden waarom. Juist die waarom-vraag is – volgens Sinek – cruciaal om klanten te verleiden (al waait er intussen weer een andere wind). Toegepast op Blabloom: gezond, ecologisch en ergonomisch staan voorop. Pas daarna komt het concrete aanbod van de kinderproducten.

Inspirerende mailings

Bent u een nieuwe abonnee bij Blabloom? Dan krijgt u de wekelijkse nieuwsbrief. Maar veel belangrijker: u ontvangt ook over een periode van acht maanden zestien e-mails met interessante weetjes. “We willen relevant zijn voor jonge ouders, opvallen én in de picture blijven.” Hoe doen ze dat in hun mailings? Met advies bijvoorbeeld: ‘Wist u dat vochtige doekjes niet zo onschuldig zijn?’ Ze verwijzen naar nieuwsberichten van experts, zoals Kind en Gezin. En stellen interessante alternatieven voor. Om direct te kopen? Nee, pas in de PS van de e-mail leggen ze de link met hun eigen productaanbod, zónder commerciële boodschap.

E-mailmarketing is meer dan verkopen

“Onze e-mails zijn niet direct gericht op verkoop. We vertellen een verhaal, geven tips en bouwen een relatie op met de klant.” Die strategie legt Blabloom geen windeieren.  “46 procent van onze abonnees klikt de e-mail open en 8 procent klikt door naar onze website.” Iedere e-mailmarketeer weet: dat zijn straffe resultaten. Jente: “Zo bewijzen we dat mailings veel meer zijn dan een verkooppraatje en dat e-commerce ook haalbaar is voor kleine bedrijven.”

Honger naar meer marketingtips? Volg ons dan op Facebook. Morgen leest u er over de psychologie van zoekwoorden.

Fotocredit: Bloovi

Delen mag

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email