Drie ingrediënten maken uw publireportage een schot in de roos: publiek, magazine en verhaal.
Publireportage: ken uw publiek
Een publireportage is ideaal om uw lezer te informeren en hem ongemerkt te overtuigen. Voorwaarde is wel dat u weet wat er leeft bij uw doelgroep. Waarvan ligt uw lezer wakker? Hoe verbetert uw product zijn leven of werk? Welke zorgen, vragen en bezwaren zitten er in zijn hoofd? Voor een geslaagde publireportage geldt hetzelfde principe als bij alle tekstsoorten: ken uw lezer.
Publireportage: kies uw magazine
Van magazines voor bakkers tot vakbladen voor varkenshouders: er bestaan honderd-en-een vakbladen om uw verhaal in te vertellen. Belangrijk is dat uw keuze volledig aansluit bij uw doelgroep.
Publireportage: vertel uw verhaal
Slogans en reclametaal horen niet thuis in uw publireportage. Nee, want u schrijft een journalistiek verhaal: úw verhaal in een objectieve stijl. Zorg wel dat u de vragen van uw publiek beantwoordt, want uw lezer moet zich herkennen in wat u schrijft. Laat daarom ook eens uw klanten, leveranciers of andere stakeholders aan het woord. Uw advertorial afsluiten doet u met een subtiele call to action: welke actie verwacht u van uw lezer na het lezen?
Wilt u ook scoren met een publireportage? Bel even met copywriter Joke of met copywriter Tom – ze zetten met plezier hun journalistieke petje op voor u.
Maak kennis met STERCK. Magazine
Richt u zich op ondernemers of vrije beroepers? Dan is STERCK. Magazine een slimme keuze. Dan krijgt u naast uw publireportage de kans om intensief te netwerken met ondernemers. Een must voor wie b2b werkt. Benieuwd naar welke publireportages Joke en Tom zoal schrijven voor STERCK. Magazine? Snuister in het werk van uwtekst.be of lees wat de hoofdredacteur van Luc Colla u te vertellen heeft.