Advertentie

Offline en online adverteren: uw bedrijf in de spotlights

Niet aan offline of online adverteren doen is een beetje als de rolluiken voor uw etalage naar beneden laten: wie goed zoekt, vindt uw bedrijf wel. Alleen lopen tientallen andere klanten uw winkel nietsvermoedend voorbij. Maakt u al reclame voor uw onderneming?

Zo ziet een goede advertentietekst eruit

Advertenties zijn er in alle soorten en maten. Toch hebben ze 1 ding gemeen: ze helpen u om uw bedrijf in de kijker te zetten en meer kopers naar uw aanbod te lokken. Een goede advertentie:

  • zuigt de aandacht van uw doelpubliek als een alles verslindend zwart gat naar zich toe
  • vertelt in 1 oogopslag waarom uw aanbod zo interessant is voor uw lezer
  • is onweerstaanbaar genoeg om lezers te doen klikken of kopen

Reclame maken: offline of online adverteren?

Kort door de bocht zijn er 2 manieren om reclame te maken voor uw bedrijf:

  • Offline adverteren: grijp de aandacht met advertenties in kranten en tijdschriften, op billboards en broodzakken, in bushokjes of op flyers. De mogelijkheden zijn legio.
  • Online adverteren: verleid uw doelpubliek op het internet of de sociale media en lok het naar uw website, webshop of winkel.

 

Adverteert u voor uw webshop? Dan hoeft u dat niet alleen online te doen. Omgekeerd geldt hetzelfde: voor uw bakkerij hoeft u niet alleen offline reclame te maken. Als u slim te werk gaat, kunt u de beide advertentievormen zo gebruiken dat ze elkaar aanvullen en versterken.

Welke vormen van online adverteren bestaan er?

Wilt u uw onderneming op het internet in de schijnwerpers werken? Ga dan eerst na welke media uw doelgroep het vaakst gebruikt: adverteren op Pinterest heeft weinig zin als uw klanten nog nooit van dat platform gehoord hebben.
De advertentiemogelijkheden hieronder zijn het populairst:

  • Reclame maken via sociale media zoals Facebook, Pinterest, Instagram en Twitter

Op sociale media vindt u een goudmijn aan potentiële klanten – tenminste, als uw doelgroep die kanalen gebruikt. Er zijn verschillende mogelijkheden om uw advertentie op relevante profielen te richten, en ook retargeting kan.

  • Adverteren via Google Ads (of Bing Ads)

Uw advertentie verschijnt bovenaan de zoekresultaten zodra iemand een voor u relevante zoekterm intypt. Die zoektermen kiest u zelf.

Addertje onder het gras? Hoe meer concurrenten op een keyword bieden, des te meer u betaalt. Want alleen de hoogste bieders krijgen een plekje in de resultaten.

  • Adverteren via Google Display Network

Bij deze vorm van online adverteren betaalt u om uw advertentie op relevante websites te laten verschijnen. Ook daar wint het hoogste bod. Er zijn 3 opties:

  • Google pikt er die pagina’s uit die volgens de zoekmachine overeenkomen met de zoekwoorden die u opgaf.
  • U kiest welke websites relevant genoeg zijn om uw advertentie te laten zien.
  • U doet op uw website aan retargeting: als uw bezoeker het toestaat, plaatst uw website een cookie op zijn apparaat. Daardoor verschijnen uw advertenties ook op andere websites die hij bezoekt.

 

Online of offline adverteren? Schakel een copywriter in voor uw teksten

Of u nu offline of online adverteert: uw advertentieteksten moeten meteen raak schieten. Bedenk maar eens hoe u zelf tegenover reclame staat: u keurt toch ook alleen aanbiedingen die u meteen aanspreken een blik waardig?

Wilt u er zeker van zijn dat uw advertenties u meer opleveren dan u eraan besteedt? Schakel dan voor uw reclameteksten een van onze copywriters in. Die beitelt net zolang aan uw advertentieteksten tot ze er met kop en schouders boven uitsteken en uw lezer niet anders kan dan klikken of kopen.

Veej zin dèr vur oech

In opdracht van Blops Communicatiemakers schreven we voor OZ een advertentie in het Hasselts voor de lokale krant.