Drie op een rij

Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
Wat hebben Fisher-Price, de drie musketiers en Obama gemeen? De regel van drie.
  • Fisher-Price: hun slogan is Play. Laugh. Grow. Drie woorden dus.
  • Drie musketiers: die mannen waren met zijn drieën, dat hoef ik u niet uit te leggen.
  • Obama: zijn beroemde uitspraak ‘Yes we can’ bestaat uit drie woorden. Ook gebruikt hij in zijn speeches heel wat opsommingen met drie delen.

Want wat zegt de regel van drie? Dat we maar drie dingen gemakkelijk onthouden. Taken, doelstellingen, ideeën … Kortom: drie is een sterk cijfer. In boeken, in muziek en in reclame.

Dus spreekt u uw klanten aan, en wilt u blijven hangen? Pas dan de heilige drievuldigheid toe.

1. Op uw website

Vertelt u uw klant wat u voor hem doet? Maak er dan een lijstje van drie van. Ontwerpen, bouwen en repareren. Webdesign, grafisch ontwerp en fotografie. Computers, telefoons en printers. Voelt u het ritme? Dát is de magie van drie.

2. In uw presentatie

Vertel uw verhaal met een intro, midden en slot. Dan bent u al goed op weg. Bouw de spanning op met de eerste twee elementen, en maak de cirkel rond met het laatste.

3. In uw slogan of headline

Zoekt u een pakkende slogan of titel? Vind er dan eentje met drie korte en krachtige woorden. Gemakkelijk om te onthouden, én te delen. Denk aan: We try harder (Avis), Obey your thirst (Sprite) en Just do it (Nike).

En nu is het aan u.

Inspiratie nodig? Vraag raad aan copywriters Tom en Joke.

Delen mag

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email