Iedereen een beetje Tomorrowland

Joke Hofmans

Joke Hofmans

Copywriter voor Antwerpen bij uwtekst.be
Bemachtigde ú vorige zaterdag een toegangspas voor Tomorrowland – het zomerfestival vol beats en madness? In amper een uur tijd vlogen 90.000 Belgische tickets de deur uit. Een niet te missen sprookje of een straf staaltje marketing? Hoe dan ook: met deze vier tips profiteert ook u van de magie van Tomorrowland.

1. Maak uw product uniek

Tomorrowland verkoopt geen optredens, maar een luxe-ervaring met de hotste dj’s, betoverende decors en eten uit de keuken van de sterrenchefs. En wat biedt ú meer dan anderen, of anders gezegd: wat is uw unique sellingpoint? De beste prijs-kwaliteitverhouding? Euh, nee, want dat zegt zowat iedereen. Maar misschien blinkt u uit door uw supersnelle levering, de grootste voorraad van de streek, uw 24 uursservice of uw eigen hersteldienst. Hoe maakt u het verschil met uw concurrent?

2. Zet de gebruiker in de kijker

“Join the people of tomorrow” staat te lezen op de website van Tomorrowland. Hiermee spelen ze in op het groepsgevoel. Mét succes, want miljoenen mensen bekijken en delen de compilatiefilmpjes. In de hoofdrol? Dolgelukkige feestvierders uit alle windstreken. Wilt u uw diensten of producten promoten? Doe dat dan niet zelf, maar laat uw trouwe klanten getuigen. En maak van hen de helden van het verhaal. Zo wint u twee keer. Want tevreden klanten zorgen voor meer vertrouwen. En ze delen met plezier hun verhaal via Facebook.

3. Hou het spannend

Tomorrowland is wereldnieuws. Hoe krijgen ze telkens weer de pers en het publiek op het puntje van hun stoel? Door maar mondjesmaat informatie te geven. Zo wordt het festival mythisch. Hou ook úw klanten nieuwsgierig. Door uw actie beetje bij beetje aan te kondigen. En door uw kopers zachtjes te prikkelen bij nieuwe collecties of producten. Zodat iedereen uitkijkt naar het volgende tipje van de sluier.

4. In het oog, in het hart

Tomorrowland is een kampioen op sociale media. Met 7,5 miljoen Facebook-fans, bijna 4 miljoen Youtube-abonnees en 1,5 miljoen Twitter-volgers heeft elke kleine aankondiging een sneeuwbaleffect. Aanwezig zijn op sociale media loont, ook wanneer u géén miljoenen volgers hebt. Of start met een blog. Want zo kondigt u snel en eenvoudig acties, kortingen en events aan. Of u geeft er uw klanten tips en handige weetjes. Zo blijft u bij hen op de radar staan.

Steek ook een beetje Tomorrowland in uw zaak en zorg voor commercieel vuurwerk. Hoe? Met een stevige portie creativiteit. En met teksten die werken – het cement van elke geslaagde marketingstrategie. Copywriters Tom en Joke bouwen graag met u mee.

Delen mag